MaterStudiorum.ru - домашняя страничка студента.
Минимум рекламы - максимум информации.


Авиация и космонавтика
Административное право
Арбитражный процесс
Архитектура
Астрология
Астрономия
Банковское дело
Безопасность жизнедеятельности
Биографии
Биология
Биология и химия
Биржевое дело
Ботаника и сельское хоз-во
Бухгалтерский учет и аудит
Валютные отношения
Ветеринария
Военная кафедра
География
Геодезия
Геология
Геополитика
Государство и право
Гражданское право и процесс
Делопроизводство
Деньги и кредит
Естествознание
Журналистика
Зоология
Издательское дело и полиграфия
Инвестиции
Иностранный язык
Информатика
Информатика, программирование
Исторические личности
История
История техники
Кибернетика
Коммуникации и связь
Компьютерные науки
Косметология
Краткое содержание произведений
Криминалистика
Криминология
Криптология
Кулинария
Культура и искусство
Культурология
Литература и русский язык
Литература(зарубежная)
Логика
Логистика
Маркетинг
Математика
Медицина, здоровье
Медицинские науки
Международное публичное право
Международное частное право
Международные отношения
Менеджмент
Металлургия
Москвоведение
Музыка
Муниципальное право
Налоги, налогообложение
Наука и техника
Начертательная геометрия
Новейшая история, политология
Оккультизм и уфология
Остальные рефераты
Педагогика
Полиграфия
Политология
Право
Право, юриспруденция
Предпринимательство
Промышленность, производство
Психология
Психология, педагогика
Радиоэлектроника
Разное
Реклама
Религия и мифология
Риторика
Сексология
Социология
Статистика
Страхование
Строительные науки
Строительство
Схемотехника
Таможенная система
Теория государства и права
Теория организации
Теплотехника
Технология
Товароведение
Транспорт
Трудовое право
Туризм
Уголовное право и процесс
Управление
Управленческие науки
Физика
Физкультура и спорт
Философия
Финансовые науки
Финансы
Фотография
Химия
Хозяйственное право
Цифровые устройства
Экологическое право
Экология
Экономика
Экономико-математическое моделирование
Экономическая география
Экономическая теория
Эргономика
Этика
Юриспруденция
Языковедение
Языкознание, филология
    Начало -> Иностранный язык -> Listening comprehension in English language teaching

Название:Listening comprehension in English language teaching
Просмотров:354
Раздел:Иностранный язык
Ссылка:Скачать(40 KB)
Описание: Ministry of Education and Science of Ukraine Ivan Franko Lviv National University English department               Listening comprehension in English language teaching         A course-paper presented by I. Lutsak a 4th-year student Consulted by C. Lototska Associate Profes

Часть полного текста документа:

Ministry of Education and Science of Ukraine

Ivan Franko Lviv National University

English department

 

 

 

 

 

 

 

Listening comprehension in English language teaching

 

 

 

 

A course-paper

presented

by I. Lutsak

a 4th-year student

Consulted

by C. Lototska

Associate Professor

Lviv - 2003


Plan

 

Introduction

I. The principles of teaching listening comprehension

1. Reasons for teaching listening comprehension

2. What is listening?

3. Principles for developing listening ability

4. The purpose and nature of the listening comprehension programme

II. The structure of listening comprehension and types of activities

1.Organisation of listening comprehension

2. Activities and procedures

3. Listening as a stimulus to other activities

4. Interactive listening

5. Listening material

6. Listening comprehension tests

Conclusions

Bibliography


Summary

Процес історичного розвитку методів вивчення іноземної мови зумовив зростання ролі усного мовлення як невід’ємного компоненту програми вивчення англійської мови. Сприймаючи усний матеріал, учні підсвідомо засвоюють граматичні структури мови, збагачують словниковий запас, звертають увагу на особливості фонетичної системи мови. Усне мовлення надає можливість взаємодії учасників навчального процесу, внаслідок якої вони впливають один на одного.

Різноманітні вправи з відповідним матеріалом забезпечують прогресивний розвиток слухових здібностей і навиків їх використання у мовних ситуаціях. Вдало підібраний усний матеріал на аудіо і відеокасетах, а також безпосереднє спілкування з носіями англійської мови сприяють підвищенню рівня знань учнів та їх комунікативних можливостей. Наявність матеріалу, що включає різні зразки розмовної мови, сприяє вивченню різновидів англійської мови, а також способів викладу певної інформації.


Introduction

Foreign languages have been taught formally for centuries and records of language teaching materials have been around for over 500 years [8,p.139]. However, teaching listening comprehension as a part of teaching a foreign or second language is a relatively recent development whose history lies mostly in the last thirty years. In the earliest of teaching methods known, the grammar-translation method, learners focused exclusively on the analysis of written texts. Listening was used solely to accompany these texts and to provide models for oral reading. It was not until the late 1800s that listening was used in language instruction as a means of developing oral communication [8,p.139]. It was assumed that students would simply acquire the ability to understand the spoken form of the language if they occasionally heard their teacher speak it or listened to a tape of it being spoken. It was quickly demonstrated that this approach was simply not working.

This led to the development of the direct method in which oral presentations and aural comprehension were emphasized. The target language was exclusively used in the classroom and translation was proscribed. Second language learning was intended to proceed largely as first languages were learned - moving from tangible situations to more abstract ones. Initially, only everyday, concrete vocabulary and sentences were taught. Oral communication was initiated by the teacher through question-answer exchanges with the learners. All new language was taught through demonstrations, objects and pictures, much the way that a child is immersed in visual contexts and oral language.

The direct method, which was initially designed for small group teaching, was eventually adapted for use with larger groups and for teaching the four skills (listening, speaking, reading, writing). ............





Нет комментариев.



Оставить комментарий:

Ваше Имя:
Email:
Антибот:  
Ваш комментарий:  



Похожие работы:

Название:The problem of polysemy in the English language
Просмотров:587
Описание: MINISTRY OF EDUCATION, SCIENCE, YOUTH AND SPORT OF UKRAINE IVAN FRANCO NATIONAL UNIVERSITY OF LVIV COLLEGE OF EDUCATION THE PROBLEM OF POLYSEMY IN THE ENGLISH LANGUAGE Bachelor paper presented by a 4th — year student Galyna Tsvyk Supervised by Drofyak N.I. Teacher of English Lviv - 20

Название:A history of the english language
Просмотров:410
Описание: CONTENTS INTRODUCTION CHAPTER 1. LINGUISTIC SITUATION IN OLD ENGLISH AND MIDDLE ENGLISH PERIOD 1.1 The development of Futhark 1.1.1 The runic alphabet as an Old Germanic writing tradition 1.1.2 Old English literature in the period of Anglo-Saxon ethnic extension 1.2 Linguistic situation in the Middle English 1.2.1 Linguistic situation in Medieval England afte

Название:Comparison of nouns in English and Russian languages
Просмотров:572
Описание: Content Introduction Chapter I Morphological features of nouns 1.1 Classification of nouns in English 1.2 Morphological characteristics of Nouns 1.3 Morphological composition of Nouns Chapter II Comparison of Nouns in English and Russian languages 2.1 The category of number of Nouns in English and in Russian languages 2.2 The category of case of Nouns in Engli

Название:The main variants of the English language
Просмотров:359
Описание: МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ім. ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА ФАКУЛЬТЕТЕ ІНОЗЕМНИХ МОВ The main variants of the English languageЧернівці 2011 Plan General Characteristics

Название:Listening comprehension in English language teaching
Просмотров:354
Описание: Ministry of Education and Science of Ukraine Ivan Franko Lviv National University English department               Listening comprehension in English language teaching         A course-paper presented by I. Lutsak a 4th-year student Consulted by C. Lototska Associate Profes

 
     

Вечно с вами © MaterStudiorum.ru